Abel Tasman National Park en het Zuidereiland! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu Abel Tasman National Park en het Zuidereiland! - Reisverslag uit Takaka, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu

Abel Tasman National Park en het Zuidereiland!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Takaka

Jep jullie hebben het goed gezien. Ik ben op het zuidereiland!
Voor al meer dan een week hoor, maar echt het is hier zo moooooi!!!
Alleen de eerste dag al dat ik hier aankwam was echt super. We hadden zo mooi weer met de ferry en de Marlborough sounds zijn echt prachtig.
Maar goed, ik was nog in Waiterere beach (dicht bij Levin) geweest om te helpen bij de familie in hun bach (strandhuisje) dus ik mocht als een echte klusser gaan schilderen, schuren etc. Het was daar echt super leuk omdat we lekker aan het strand zaten alleen zat het weer niet echt mee helaas.. Ik ben wel nog 1x bij Marleen en Erik geweest, want het zqt 15 minuten van Levin vandaan! Ik ben een week gebleven bij deze familie in Waiterere beach, bij Kyllie en Lincoln en daarna ben ik vertrokken naar de ouders van Lincoln in Wellington Upper Hutt! Zo krijg je toch nog meerdere contacten door middel van 1 familie haha! Wellington is echt een super leuke stad, 1000 keer beter dan Auckland. Het is gewoon een stuk kleiner en veel meer sfeer. Upper Hutt is een regio in Wellington en 45 minuten van het centrum dus bracht Jannette mij daar een paar keer naar toe zodat ik naqr het Te Papa museum kon gaan en naar Zealandia. Te Papa is het nationale museum van Nieuw Zeeland en echt super interessant en echt huge. En Zealandia is een vogelreservaat met alle Nieuw Zeelandse vogels. Normaal gesproken vind ik dat soort dingen dus altijd saai, maar hier vlogen ze overal rond, want ze zaten niet in gevangenschap. Dus dat was echt de moeite waard. Janette en Chris waren echt super aardig. Jannette houd van koken dus om genoeg eten hoefde ik mij zeker geen zorgen te maken! Haha
Hun huis was ook echt prachtig. Boven op een heuvel met een veranda rond het hele huis met de mooiste uitzichten.
De eerste dag daar moest ik helpen in de tuin en er stond zoveel wind! Maar Janette zei; oh dit is maar een briesje voor Wellington! En achteraf bleek het dus 140 km per uur wind te zijn!!! We gingen die dag ook mount Victoria beklimmen, nou ik werd serieus echt weggeblazen haha.
Iniedergeval na een paar dagen bij hun te zijn ging ik dus eindelijk naqr het Zuidereiland! En zoals ik al zei alleen de ferrytocht was al super mooi.
Picton is een super klein havenstadje dus daar bleef ik ook maar 2 dagen. Ik ben toen een kayaktocht gaan doen waar ik roggen, kwallen, mossels (heel veel mossels) heb gezien en prachtig blauw water! Toen we aankwamen bij de aanmeer plek zijn we met een paar andere meiden een stuk gaan lopen terug naar de haven van de queen charlotte track. Echt prachtig. Je kunt het gewoon niet op foto's krijgen zoals je het zou willen.
Ondertussen had ik met Kat (die ik had ontmoet op het noordereiland) afgesproken want ook zij was in Nelson! Super leuk want zo konden we elkaar weer zien na een lange tijd. Dus vanaf Nelson ben ik samen met Kat gaan reizen. Toen ik Kat voor het eerst zag reed ze nog op haar fiets,maar ze was nu geupgradet naar een auto haha. Dus konden we met de auto overal naar toe rijden! Echt super. De eerste dagen bleven we in Nelson rond hangen vanwege het slechte weer.. We moesten zelfs 1 nacht de tent evacueren omdat het zo hard waaide en regende! We dumpte alles nat in de auto en zijn toen in de keuken vam de camping gaan slapen haha. Gelukkig klaarde het weer na 2 dagen op zodat we eindelijk plannen konde maken voor de Abel Tasman. We zijn eerst naar Farewill spitt gegaan (het noordelijkste ountje van het Zuidereiland) en Waharikiki beach. Allebei echt prachtig! Alleen werden we echt omvergeblazen door de wind. Maar dat kon ons niks schelen want het was eindelijk mooi weer.
We sliepen die nacht toen ook op een camping nearby de beach, tussen de heuvels en de schapen, een compost toilet en geen warm water! Er liepen kippen en pauwen. Bijzondere camping dat kun je zeker wel zeggen haha, maar wel echt leuk!
Toen konden we de volgende dag eindelijk naqr de Abel Tasman want het weer was super! We deden de Gibbs Hill track dat was meer in het noorden met minder toeristen en zo mooi. Gouden stranden, het mooiste blauwe water wat je hebt gezien en zeehonden met babyzeehonden die spelen in het water! GE WEL DIG!
Echt een aanrader voor als je ooit naar Nieuw Zeeland gaat.
We waren daarna echt doodop en zijn gewoon maar ergens gaqn eten. Fish and chips jum. En we waren zo blij dat we de track gisteren hadden gedaan want het weer nu is echt afschuwelijk. We zitten nu ook in een of ander hippiestadje in de bibliotheek dus ja. We kunnen ook niet altijd mooi weer hebben.
Iniedergeval ik ben al op de helft van mijn trip en de tijd gaat zo snel! Gelukkig maar want dat betekent iniedergeval dat ik het naqr mijn zin heb :).
Hoe gaat met jullie??

Xx Tessa

  • 25 Januari 2017 - 08:40

    Roos Heller:

    Hi Tessa,

    Wat een geweldige verhalen schrijf je! En wat maak je een prachtige reis, zo gaaf!
    Dat neemt niemand je meer af (-:
    Zo leuk dat je zoveel mensen hebt leren kennen. Dat is toch echt het grootste voordeel van alleen gaan reizen. De beste keus ever!
    Ik wens je nig een super tweede helft van je reis toe en je krijgt een dikke knuffel van Mick. Die vraagt af en toe, wanneer komt Tessa ook weer thuis??

    Liefs, Roos

  • 25 Januari 2017 - 09:55

    Conny:

    Hallo Tessa,
    Wauw wat geweldig om te lezen wat je allemaal mee maakt. Ik zie het bijna voor me.
    En ik moet eerlijk zeggen dat Nieuw Zeeland niet op mijn bucketlist stond maar door jouw verhalen gaat het me wel steeds meer aanspreken om er wel een keer heen te gaan!
    Dus wie weet.

    Mijn achterbuurman is maandag ( met zus en broer) naar Nieuw Zeeland vertrokken en zijn er vanmorgen aangekomen. Zij kunnen er helaas maar 3 weken blijven -;)

    Geniet jij nog maar lekker Tessa. Zaterdag zijn we bij je ouders om Koen zijn verjaardag te vieren. We zullen het zeker over jouw reis hebben.

    Veel plezier en groetjes en X van Conny

  • 25 Januari 2017 - 10:13

    Ans:

    Hoi Tessa,
    Leuk om je verhaal weer te lezen, we zien het bijna voor ons. Bij ons gaat alles prima, al kan het weer beter, maar dat is bij jou ook lezen we. Miriam en Justin gaan in mei naar New York en Theo is weer een reis naar Amerika aan het voorbereiden. Wat een reislustige familie toch. Jullie hebben elkaar over een half jaar veel te vertellen denk ik. We missen je, maar dat je zo geniet maakt veel goed. Knuffel van ons en we kijken uit naar april.

  • 25 Januari 2017 - 14:40

    Tom En Jose:

    Hoi Tessa,je (leuke) verslag weer gelezen, alles Super, Mooi, Fantastisch,Geweldig, dus met andere woorden jij geniet, voor je het weet staat april voor je neus! Hier mooi winterweer maar ach die ellendige kloven! Zaterdag feestje van je jonge, lange broertje, en ook komt Esther dan terug uit Myanmar, net wat Ans schrijft een ondernemend volkje die Kapteintjes en Molenaartjes!!! Kijken uit naar je volgende verslag en blijf genieten!!! Kus uit Spaarndam.

  • 25 Januari 2017 - 15:06

    Carolien De Vries:

    Ha die tess wat zie jij een hoop zeg ben gewoon jaloers! Fijn dat je het zo naar je zin hebt, blijf lekker genieten daar. Wij zitten hier in de kou dus blijf nog maar ff daar. Heel veel plezier nog dikke xx van ons gr uit Santpoort

  • 25 Januari 2017 - 16:01

    Diny:


    He lieverd,
    Wat schrijf je leuk, is altijd weer even genieten als ik een bericht binnen krijg.
    Last van je vader wat foto's van je gezien. Wat zie je ee goed uit zeg, jaloers ben ik niet maaaaaaar. Nee hoor wij gaan zaterdag ook weer weg voor 3 maanden heerlijk hebben we weer zin in.

    Misschien weet je het al maar kim is ook weer zwanger dus ik wordt weer oma van een kleinkind super.
    Tessa geniet lekker want voor je het weet is het weer april, dikke knuffel van ons
    Groetjes en liefs
    Diny

  • 25 Januari 2017 - 21:14

    Anja:

    Ja reageer toch hoor lieverd we spreken elkaar op de app en Skype, maar je verslag lezen vind ik altijd weer geweldig je schrijft leuk over wat je allemaal meemaakt geniet er nog maar 12 weken van xxmama

  • 25 Januari 2017 - 21:49

    Mariska Struijk:

    Lieve Tessa
    Wat heerlijk om te lezen wat een fatastische tijd maak je mee.Geniet volop van je 12 weken want voor je het weet zit je weer in ons kikker landje.Veel liefs Mariska

  • 26 Januari 2017 - 17:16

    Petra Captein:

    hoi Lieve Tes,

    leuk om weer eens wat van je te horen, en je hebt het erg goed voor elkaar
    wat een verhalen en wat maak je veel mee te gek gewoon
    hier mis je niks het is erg koud dat kun je je haast niet voorstellen daar in de zomer
    nou nog even lekker genieten
    hele dikke knuffel
    gr Petra

  • 26 Januari 2017 - 20:15

    Marion:

    Hoi Tessa
    Wat heerlijk om dit allemaal te lezen, ik waan me ook al een beetje daar, want wat je schrijft is zo onwijs mooi, dat je je er zelf al ziet zitten, En het gaat best al snel je bent al weer over de helft
    Geniet maar van al die leuke dingen en al die nieuwe mensen die je ontmoet,
    Hele dikke knuffel Marion en Bert

  • 26 Januari 2017 - 21:45

    Ada:

    Ademloos weer hier jouw verslag zitten lezen, geweldig hoe leuk je alles beschrijft. Wat een ervaringen doe je op, wat een contacten ............. dat neemt niemand je meer af. SUPER!!!!!!!!
    Lieve groeten van ons en blijf schrijven Tessa!
    Hans en Ada

  • 27 Januari 2017 - 11:26

    Ria Molenaar:

    Hoi, lieve Tes
    Wat een fantastisch verhaal wat zal je genieten en dat gun ik je zo !
    Je vermaakt je prima en hebt al veel leuke mensen ontmoet, dat is nog niks vergeleken wat je allemaal gezien en beleefd hebt en nog gaat doen !
    Ben trots op "mijn Tuinvrouwtje", je bent een kanjer en een bikkel
    Hoor graag meer van je,
    Lieve groetjes Ria


  • 29 Januari 2017 - 19:02

    Paul Maas:

    beste Tessa zat vanochtend een programma te kijken op de BBC over het boerenleven in Nieuwe zeeland
    en wel op het zuidereiland dus ik weet nu een beetje hoe mooi het daar is ik ga er zeker een keer heen - en wat jou betreft het houd maar niet op wat je allemaal meemaakt het klinkt allemaal super - ben wel blij dat het bij jou ook slecht weer kan zijn en niet alleen bij ons hahaha - nou lieverd nog heel veel plezier en gefeliciteerd met je kleine broertje

    gr paul

  • 05 Februari 2017 - 15:08

    Truce Van Wijk:

    Dag Tessa,
    Ik ben de eerste niet meer. Intussen jouw kaart ontvangen met een jaloersmakend plaatje van een Abel Tasman strand. Heb je dolfijnen pinguïns of zeehonden gezien?
    Poefff wat ga jij Nederland saai vinden!!!We hebben geschaatst in Nederland op super ijs in de natuur.
    Dat is ook wel mijn geluksmoment.
    Ik had net je vader aan de lijn en hij vertelde dat je naar de Figi,s gaat, super zeg.
    En nu hoop ik dat Ma haar verjaardag viert dan spreken we je snel na aankomst.
    Trouwens als het saai wordt in Spaarndam kom je op avontuur naar Utrecht
    Gisteren mijn verjaardag gevierd met mijn familie met een wandeling, borrel en hapje eten.
    En zo tel ik weer een jaar erbij.
    Tessa, hartelijk dank, ik was blij verrast met je kaart
    liefs Truce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 7333

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: