Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

03 April 2017 | Nieuw Zeeland, Wanaka


Zoals de titel al zegt; time flies when your having fun. En dat is ook de reden waarom ik er nog 2 maanden extra heb aangeplakt!
De meeste mensen wisten dit waarschijnlijk al, maarja het is altijd nog leuk om te delen :).
Na Te Anau ben ik een week gaan werken bij een familie in Edendale. Dit is een klein dorpje dicht bij Invercargill.
Ik was daar aan het werk op een boerderij, jaja weer koeien melken ;).
Het was super leuk, want ik was in een gezin met Cor (die is 25 jaar geleden van Nederland naar Nieuw-Zeeland geemigreerd) en zijn vrouw die komt uit Engeland. Ze hebben ook nog 2 dochters en ze waren allemaal zo aardig! Ze namen mij mee naar Bluff (het zuidelijkste puntje van het Zuidereiland) en daar hebben we Bluff oysters gegeten. Wel uit de oven, want rauw zijn oesters gewoon echt niet te eten.
We zijn ook nog naar de Catlins geweest, dit is een area met allemaal watervallen, caves etc. We zijn toen naar de cathedral cave gereden en vanaf de parkeerplaats moest je lopen naar het strand en door het water lopen om de cave in te kunnen. Maar het was niet zo lekker weer, met veel wind en ook nog eens regen af en toe dus we moesten onze broek echt tot onze knieeen opstropen en door het water lopen en de cave in.
Het was heel cool, want de cave was echt huge met 2 ingangen. We zijn toen ook nog naar boven geklommen waar we nog een pinquin zagen!
Toen we terug liepen kwam er een hele grote golf de cave in, dus het opstropen van de broek was niet meer nodig haha.
Het was wel echt een hele leuke dag en dat is ook altijd een van de dingen die leuk zijn bij families. Ze laten je dingen zien die je zelf niet weet of waar je zelf niet zo snel naar toe zou gaan.
Wanaka is eigenlijk de reden geweest waarom ik deze 2 extra maanden eraan toe heb gevoegd. Want sinds het moment dat ik Wanaka heb verlaten wist ik gewoon dat ik terug wou komen en ja dat heb ik toen dus ook gedaan. Ik ben op zoek gegaan naar een baan toen ik bij de familie zat en wijzigde mijn vliegticket!
Dus na 10 dagen bij de familie ben ik met de bus naar Queenstown gegaan en vanuit Queenstown gaan liften naar Wanaka!
Ging allemaal weer helemaal goed en liften hier is zo easy. Ik was met een andere Franse jongen aan het liften en we werden na 1 minuut al opgepikt door een Maori dude in zijn hippie busje die tijdens de weg naar Wanaka 2 keer moest stoppen, omdat de auto anders oververhit raakte haha.
Iniedergeval ik kwam aan in Wanaka en natuurlijk was het weer eens prachtig weer en dan is Wanaka echt op zijn mooist. De zon die glinstert op het water, de mensen die allemaal aan het chillen zijn bij de lake, gewoon super nice!
Ik ben dus weer terug gegaan naar hetzelfde hostel, want hier waren nog steeds mijn vrienden die ik bij de eerste keer in Wanaka had ontmoet.
We hebben nu dus een vaste groep met long termers, zoals wij het noemen. (Mensen die voor een lange tijd in het hostel blijven vanwege werk etc). En het is zo gezellig. We hebben elke week wel een pot luck dinner, een verjaardag, naar de bar of beers on the beach!
Ik werk nu bij de YHA hostel als housekeeper (iknow niet het beste baantje, maarja ik verdien geld en kan lang in Wanaka blijven :)).
Op het werk heb ik ook super leuke collega's. De meeste zijn kiwi's in de 20 jaar en sommige zijn van Australie of op een work visa (anders dan een working holiday visa waar ik op ben).
We hebben dus gewoon een super leuke groep en elke dag gebeurd er wel iets dat het leuk maakt haha. Ik kan dit soort dingen nooit in detail beschrijven, want zoals je wel weet, daar moet je gewoon bij zijn.
Ik ben met Emma (longtermer van het hostel) nog naar Roys Peak geweest deze week, want we waren allebei vrij en het weer was super mooi. Alleen wouden we zonsondergang zien en tja het weer was niet zo goed toen we eindelijk boven waren, want opeens kwamen er allemaal wolken haha.
Dus ja dat moeten we dan nog een keer doen met hopelijk dan wel mooi weer.
De eerste week dat ik in Wanaka was kreeg ik ook een berichtje van Kat, dat ze in Wanaka was en ze vroeg waar ben jij dan? Ze nam daarna niet op en ik wist gewoon dat ze bij de lakefront was dus ik ging op zoek naar haar auto en ja hoor daar was Kat. Wij waren dus allebei super blij, want we hadden elkaar al 1,5 maand niet gezien en we waren nu eindelijk op een leuke plek, want Thames en Nelson waren saai haha.
Ik ben toen een aantal dagen met Kat opgetrokken. We moesten namelijk zoveel bijpraten. We zijn naar de Diamond Lake geweest en naar Mount Iron voor hiking. En elke dag naar Kai Whakapai (een bar) en kaarten. Het is altijd zo chill en gezellig met Kat. Dat was ook de reden waarom het lastig was om deze keer afscheid te moeten nemen, want we wisten allebei dat het de laatste keer was dat we elkaar zouden gaan zien, want zij ging naar het Noordereiland omdat ze volgende week naar huis gaat en ik blijf hier in Wanaka. Dat is dus het enige nadeel van reizen. Afscheid nemen altijd. Maarja we weten allemaal dat het er bij hoort en we hebben extra redenen om meer te gaan reizen! Want ik ga zeker een keer naar de States. Ook deed Kat open mic (dat is dat iedereen een performing ,wat dan ook, kan doen in de bar) en daar kwamen ook mijn andere Amerikaanse vrienden naar toe die ik ook op het noordereiland had ontmoet. Super leuk dus want ik had ze na oud en nieuw niet meer gezien! Hun bleven alleen niet zo lang in Wanaka, want zij doen de Te Atorea (geen idee hoe je het schrijft) maar het is een hike van het noorderlijkste puntje van het noordereiland naar het zuiderlijkste puntje van het zuidereiland (al om al 3000 kilometer wandelen). Paul echt wat voor jou.

Helaas ben ik dan wel aan de andere kant van de wereld als oma overlijd.. Dat soort dingen blijven altijd moeilijk, maar gelukkig heb ik een top familie en vrienden en heb ik met hun nog kunnen praten!
Het gaat nu goed en hopelijk kan ze nu iniedergeval met opa zijn ;).
En zoals ik al zij de tijd vliegt voorbij, want over 2 dagen ga ik al naar Fiji voor een week!
Duim voor me mensen dat het mooi weer wordt, want het is nog steeds het regenseizoen dus hopelijk merk ik daar niks van!

Ik geniet hier nog steeds van elke dag en dat ga ik ook zeker blijven doen :).
Het verslag is korter, maar dat komt vooral omdat ik de meeste dingen gewoon niet kan beschrijven, omdat je (ja daar komt die weer) er gewoon bij moet zijn geweest.

Have fun allemaal en geniet nu ook maar lekker van het eindelijke zonnetje in Nederland!

xxxxxxx T

  • 03 April 2017 - 09:29

    Ans:

    Hoi Tessa,
    Allereerst natuurlijk gecondoleerd met oma. Het is goed zo, ze heeft een mooie leeftijd bereikt.
    Ik heb je verslag nu gelukkig kunnen lezen, ik moest wel lachen dat je steeds meer engelse woorden gaat gebruiken. Ik spreek zelf redelijk engels, maar ik weet zeker dat jij het nu 10x beter spreekt, daar zul je later veel plezier van hebben in je werk. Wat een reisplannen lees ik, wel eerst thuis komen hoor!
    Geniet er maar van. Groetjes van ons allemaal. X

  • 03 April 2017 - 11:43

    Jolanda:

    hoi tes,
    weer heel mooi geschreven,blij dat je het naar je zin hebt,gecondoleerd nog met je oma,
    ga lekker genieten op de eilanden,have fun

    dikke x jo

  • 03 April 2017 - 13:52

    Marjan:

    Hoi tessa
    Leuk om weer even je avonturen te lezen , ik zie het al , je hebt het reisvirus goed te pakken.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Gecondoleerd met oma en wat Ans ook zegt , ze heeft een mooie leeftijd bereikt.
    Hier heedt kiek eindelijk haar rijbewijs gehaald

  • 04 April 2017 - 10:06

    Bert En Pieternel:

    Hoi Tessa, Fijn om te horen dat het goed met je gaat... zo goed dat je langer blijft! Een goede beslissing die oma ook zeker zou snappen. We denken aan jou en hopen dat je ondanks het overlijden van oma nog heel erg zult genieten.
    Wij zijn net terug uit Vietnam en Cambodja en hebben het mooie weer meegenomen :>)
    Groetjes van Bert en Pieternel

  • 04 April 2017 - 10:37

    Marion:

    Hoi Tessa
    Als eerste gecondoleerd met oma. en zeker een goede beslissing in er niet voor terug te komen, oma
    zou dat zeker begrijpen,
    Maar wat schrijf je weer leuk en wat maak je een hoop mee, geniet maar lekker met je vrienden
    dikke knuffel marion en bert

  • 05 April 2017 - 20:31

    Tom En Jose:

    Hoi Tessa, tijd niets van je gehoord maar weer een leuk verslag. Jonge, jonge, bij de politie als je terugkomt? Opleiding Reislijdster gaat dat niet aantrekkelijk worden???? Kus Tom en Jose.

  • 07 April 2017 - 15:05

    Roos:

    Hi Tessa,
    Nog gecondoleerd met het overlijden van je oma.
    Het is zo tof dat je zo kan genieten van het leven!
    Wat een prachtige reis en mooie verhalen. Erg leuk om te lezen. Dat die laatste 2 maanden maar eindeloos mogen duren. Liefs, Roos

  • 16 April 2017 - 15:53

    Paul En Petra:

    vandaag 1e paasdag voor de tweede keer in alle rust jou verslag doorgelezen en wederom genoten van alle belevenissen en ben best een beetje jaloers op je wat je allemaal mee maakt (behalve dan dat die wandeling van 3000 km).
    De begrafenis van oma was naar omstandigheden mooi zeker door de sprekers Nico en korrie (heb ik die eindelijk ook een keer mogen ontmoeten) en hoop dat oma inmiddels ergens boven jullie opa heeft mogen ontmoeten

    gr PPMG

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 7340

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: