Sandflies will eat you alive! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu Sandflies will eat you alive! - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Tessa - WaarBenJij.nu

Sandflies will eat you alive!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

24 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Long time no see en je zult vast wel denken; wat bedoelt ze nou weer met die titel?
Daar kom ik later nog wel op terug ;).
Ik moet weer even terug denken zeg, want ik ben al weer zowat 1,5 maand verder en ik heb zoveel gedaan in de tussentijd..
Iniedergeval na Takaka waar ik weer afscheid moest nemen van Kat (dat is toch altijd wel een ding wat moeilijk blijft hier om steeds afscheid van mensen te nemen) ben ik over de West Coast gaan reizen met een jongen. Hij had een oproep op Facebook geplaatst om met de auto te gaan reizen en ik dacht; waarom niet? Dus vanaf toen 1 week of freedom camping (gratis kamperen).
We gingen eerst naar Westport, maar het weer daar was zo slecht. Eigenlijk is het weer in het algemeen altijd heel slecht in de West Coast, maar ik werd er niet heel erg blij van haha. We zijn toen naar Cape Foulwind geweest waar allemaal zeehonden waren. Zo mooi dat je ze hier gewoon altijd vrij kunt zien!
In principe was de West Coast niet zo bijzonder. Vooral omdat het weer zo slecht was bleven we maar heel kort op plekken. Niet dat we daar sowieso lang hoefde te blijven, want serieus er was daar meestal echt niks te doen haha! Toen we dus over de West Coast begonnen te reizen leerde we dus de Sandflies kennen. En ze zijn echt VRESELIJK ! Het zijn kleine vliegjes die je constant bijten, vooral als je bij het water bent, en ze zijn echt overal.
Ik heb dus uiteindelijk een week met hem gereisd, omdat ik het gewoon niet fijn vond om de hele tijd uit een auto te leven en te slapen in de auto en altijd sandflies in de auto en vooral niks te kunnen doen door het weer. We zijn toen opgesplitst en ik ben naar een familie gegaan in Waitaha Valley in de West Coast waar ik ging koeien melken!
Het was echt een super leuke ervaring.
Ik werd opgepikt door Stu, hij heeft een dairy farm met 220 koeien en toen hij mij kwam ophalen stonden er nog 3 andere mensen die ook aan het werk waren voor accomodatie en eten.
1 daarvan was Yukyllie van Japan en het andere koppel was uit Zwitserland. Ze waren echt zo aardig!
We gingen dus naar Waitaha Valley (er wonen daar 35 mensen) en we hadden geen service, niks. Stu was namelijk nogal van de oude stempel zoals wij dat zouden zeggen, want serieus hij wou echt niks nieuws. Het enige wat die had was een huistelefoon en dan wel nog een tv (zodat we elke avond naar Donald Trump konden kijken, jaja een echte fan haha).
Maar het was ook zo lekker om gewoon geen internet te hebben.
We molken maar 1 keer per dag, want het weer was zo slecht voor een aantal maanden dat alle peddiks onderwater stonden en het gras niet kon groeien. Dus elke ochtend om 6 uur de wekker en beginnen! Bij het begin was het echt even wennen om koeien te melken, maar na 2 dagen maakt het je echt niet meer uit als je hele schoen in de stront staat of als er een koe met zijn poep staart in je gezicht slaat ;).
Het was echt super leuk daar en we hadden elke avond bloody good food and bloody good wine (iets wat Stu altijd zei). En serieus altijd bloody good wine, want Stu dronk volgensmij elke avond 2 flessen rode wijn! Maarja lekker boeien. Op een gegeven moment waren we met 8 mensen, 5 Japanse meiden, ik , Hannes en Stu. Het was erg gezellig hoor, maar als je elke dag 15 keer iets moet uitleggen omdat ze niet begrijpen wat je bedoelt, ben je er op een gegeven moment wel een keer klaar mee haha. Respect voor Stu.
Na 10 dagen ben ik verder gaan reizen en ik ging ik door naar Franz Josef en Fox glacier voor de glaciers en het was echt super mooi! Je kunt er nu helaas alleen nog met de helikopter op komen, omdat het al zovr is weggesmolten..
In Franz en Fox was serieus, buiten de glaciers en de sandflies, helemaal niks. Nouja er was zegmaar niet echt een town ofzo.
Dus toen ik in Wanaka aankwam, wat zoooooooo mooi was, echt mijn favoriete plek, was ik best blij dat er eindelijk weer eens een town was waar ook echt een sfeer hing! Ik had ook echt mazzel met het weer, want dat was echt top! Wanaka was gewoon top. Ik ben naar de Roys Peak geweest , waar ik in de sneeuw stond en het was daar echt koud en als je dan beneden kwam was het weer 25 graden! Zo gaaf.
Ik zat daar ook echt in het beste hostel. Het was heel nieuw en je had zo een mooi uitzicht over lake Wanaka. Lake Wanaka is echt prachtig. Je hebt vanaf de lake een uitzicht over de bergen en de sneeuw en met de zon erop is het gewoon echt perfect.
Zoals ik al zei, mijn favoriete plek haha.
Ik ging toen ook nog naar de Mount Aspiring National Park met een jongen van mijn hostel, want we wouden naar de Rob Roy Glacier. Oke serieus, de Franz en Fox glacier zijn mooi, maar de Rob Roy Glacier is echt veeeeeeel beter! Overal watervallen en de glacier was zoveeel groter! echt cool!
Ik heb diezelfde avond nog de milkyway gezien en een moonrise. Ja ik heb daar ook nog nooit over nagedacht. We gingen namelijk met een groep in de nacht naar buiten om te kijken naar de milkyway en op een gegeven moment zagen we een lichtbal omhoog komen en we waren allemaal van; what is that? Toen zei iemand dus; ja dat is een moonrise. Ik dacht; jahoor daar heb ik nog nooit van gehoord. Maar echt het bestaat en het was een moonrise haha. (eigenlijk heel logisch maarja)
Ik ben na Wanaka naar Queenstown gegaan waar ik ook weer super leuke mensen heb ontmoet en eindelijk weer eens een keer uit konden gaan! En nog even een Fergburgertje gegeten, helemaal top.
Queenstown is best toeristisch, maar alsnog een super mooie en leuke stad! Ook daar hangt echt een sfeer en ik had mooi weer ;).
Ik ben na Queenstown naar Glenorchy gegaan waar ik met mensen uit Wanaka had afgesproken, want we wouden de Greenstone walk doen. Dat is dus 3 dagen lopen en dan slaap je in huts.
Dus wij ons voorbereiden, maar uiteindelijk ging ik dus alleen want hun konden niet mee vanwege de enkel van Bella dus helaas maarja er waren andere mensen op de track dus ik was sowieso niet alleen.
Toen ik bij het beginpunt van de track stond met een Duits meisje die ook de track ging doen kwamen we 2 mannen tegen die net de track hadden gelopen. Dus wij vroegen hoe het was enzo en toen zei die man; the track is beautiful, but the sandflies will eat you alive!
Vandaar dus mijn titel haha.
En echt waar ze eten je levend, want ze waren weer overal.
De walk was wel echt gaaf om een keer te proberen. Weer geen service en je leeft daar bij de dag. In de huts is namelijk geen elektriciteit en geen douche of iets dus als het donker word ga je slapen en als het licht is sta je op. In de huts zelf zitten ook zoveel verschillende mensen en je zit echt samen, want niemand zit op zijn telefoon of iets echt veel beter!
Het was echt een goede ervaring en echt weer top mensen ontmoet. Ook was het weer weer goed (jaja ik heb zoveel mazzel).
Ik ben eergisteren naar Te Anau gegaan en daar heb gisteren de Milford Sound cruise gedaan! Het was zo mooi. De fjorden zijn echt prachtig, met watervallen, regenbogen, en nog zo veel meer. Ik houd echt van het Zuidereiland.
Ik ben nu nog in Te Anau in een super schattig homestay hostel met 4 kamers en echt heel persoonlijk. Ik blijf hier tot morgen en ga dan weer een weekje wooffen.
Zo weer een lekker lang verslagje.
Het is soms echt lastig om te proberen alles te vertellen. Je maakt hier namelijk elke dag zoveel mee, maar dan kan ik wel uren blijven doortypen en eigenlijk is dat altijd zo haha. Dus daarvoor zullen jullie toch maar moeten wachten tot ik terug kom.

Oja en ik heb ook nog een week Fiji geboekt by the way haha met Lara die ik ken van het Noordereiland!

Iniedergeval jullie horen weer wel meer in een nieuw verslag.

xxxxxx

  • 24 Februari 2017 - 13:18

    Anja:

    Lieverd wat maak je veel mee je reisverslag vinden we altijd heeeel leuk om te lezen, geniet maar lekker spreek je gauw weer.
    dikke kus mama

  • 24 Februari 2017 - 15:41

    Jolanda :

    Prachtig weer geschreven wat een leuke reis veel plezier nog xx

  • 24 Februari 2017 - 16:50

    Nico Molenaar:

    Ja Tessa zandvliegen horen bij de groep prettige insecten. Truce en ik hebben er ook enige ervaring mee maar gelukkig niet zo heftig zoals jij het meemaakt.
    Bedankt voor je reisverslag het blijft leuk om te lezen, wij gaan natuurlijk niet meer onder de koeien hangen terwijl Truce toch wel enige ervaring heeft.
    Het ga je goed, Nico

  • 25 Februari 2017 - 14:29

    Conny :

    Hallo Tessa,
    Wat een heerlijk verhaal weer. Zo leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt, ik zie het soms bijna voor me.
    Geniet nog maar lekker van de tijd die je hebt.
    Het is hier behoorlijk onaangenaam weer dus fijn dat jij vaak lekker weer hebt.

    Wij gaan zaterdag bij je ouders eten met Jolanda en Annemarie dus je zal zeker ter sprake komen hihi!

    Hele mooie belevenissen nog Tessa, veel plezier!

    Groetjes van Conny

  • 25 Februari 2017 - 17:41

    Ada:

    Heerlijk weer je belevenissen! En al die mensen die je ontmoet. Dikke kus van Ada

  • 26 Februari 2017 - 09:56

    Esther :

    Hi Tessa! Wat een prahtig verhaal. Leuk om te lezen. Ik ben blij dat je zo geniet. Heel veel plezier nog! Liefs Esther

  • 26 Februari 2017 - 14:55

    Marion:

    Hoi Tessa
    Wij kunnen jouw straks niet meer terug,denk ik, wat zal je het hier saai vinden, maar ik geniet van jouw verhalen al die belevenissen top hoor bedankt voor je verslag, geniet nog maar van al die leuke dingen die je nog gaat doen dikke knuffel Marion en Bert

  • 26 Februari 2017 - 15:58

    Petra Captein:

    he lieve Tes,

    ongelofelijk wat een leuke dingen maak je mee heb er toch wel een beetje spijt van dat'
    ik dat nooit heb gedaan
    maar ga zo door en geniet van alle mooie dingen

    dikke kus Petra

  • 28 Februari 2017 - 20:51

    Paul Maas:

    hoi lieverd weer een mooi en leuk verslag klinkt allemaal super bijna net zo leuk als een weekendje
    ardenne met je vader, koen en gijs want ook wij hebben leuke dingen meegemaakt zoals een mailtje
    van de eigenaar toen we weer thuis waren waar zijn lievelings denneboom was gebleven nou die hadden de jongens "per ongeluk" omgezaagd en in de buitenhaard opgestookt - ook de koeien bij dat ouwe wijf in het dorp stonden nog steeds met hun buik in de stront zielig hoor maar voor de rest was het super gezellig en dankzij jouw vader weer heerlijk gegeten gr uit een nat en winderig santpoort xxx paul

  • 09 Maart 2017 - 21:15

    Yvonne Molenaar:

    Hoi Tess ! Wat weer een leuk verslag !! Het houdt niet op daar he in New Zealand !! Heb ondertussen gehoord dat je nog een paar maanden langer blijft. Nou, je hebt groot gelijk. Nog een paar maanden langer genieten ! Nog heel veel plezier en dat reisje naar de Fiji eilanden ben ik jaloers op !! Haha !! Kijk nu al uit naar je volgende verslag !!! XXX

  • 09 Maart 2017 - 22:24

    Ria Molenaar:

    Jeetje, lieve Tessa, wat een enorme ervaring voor je, ben jaloers op je !
    Dank voor het leuke verslag, geniet er van en laat snel weer van je horen x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tessa

Actief sinds 27 Aug. 2016
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 7335

Voorgaande reizen:

16 Oktober 2016 - 16 April 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: